Drömhästen

Hääääääääääääääääääy!
*Över glad* Nej, men allvarligt. Jag är verkligen överglad! Men det berättar jag sedan om. Idag i skolan hade vi vanliga lektioner på förmiddagen och sedan gick vi på en promenad. I typ en timme! Skit tråkigt. Då fick jag ont i huvudet... Sedan typ halv tolv åt vi korv till Lunch. Sen fick vi sluta. Red drömhästen Isolde idag. Kia (min förra ridlärare) slutade och sista lektionen så var det en ny tjej med som hette Jackie. Självklart trodde vi att vi skulle ha Jackie då framöver. Men nej, vi fick Sofia, det första jag tänkte var "Nej inte henne!" men jag visste inte vem det va, det var bara en känsla. Men hon var Jätte duktig! Vill ha henne igen, och det ska vi! Vi ska ha henne till somman. Men så gick ju Isolde helt perfekt, böjde nacken, tuggade på betet, stödje mot yttretygeln och gick i perfekt form! Vi körde först att komma igång i trav i rätt och lugnt tempo. Efter lite uppvärmning med olika tempo-byten så började vi rida på volt. Isolde var snabbt med på noterna och red bra i form. Sedan körde vi samma sak i trav och galopp. Och så skulle vi ha lättsits och stå upp. Sedan skulle vi byta volt/varv och då tog det ett tag innan Isolde kom i rätt form. På den sidan skulle vi sitta ner i trav och galopp. Så nu vill jag bara ännu mer börja jobba på Velam. Ska skicka mejlet än en gång ^^ Och hoppas att dom svarar denna gång ;D Men nur har jag världens huvudvärk och vill typ bara dö... Och vid åtta så är det ju (äntligen, efter det långa avbrotet) VD igen!
Pözzii

Kommentarer <3

Din fin Kommentar här tack <3:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0