Hästar is My life <3

Allt fokus på hästen och inte på mig.
Jag känner verkligen igen mig, om ett tag är jag också fyra dagar (mer eller mindre)
i stallet. Ni som har egen häst kanske förstår lite bättre. Ni som inte har gått på ridskola.
Ni som alltid har haft en egen häst (AVUNDSJUK). Läs detta och du förstår.

Fred i stallet.
Alla kan alltid lära sig något. Och jag håller med, alla ridskoler är inte rättvisa mot
hästarna. Vissa instruktörer/lärare kan vara väldig hårda, men andra mycket bra!
Varierar mellan personer. Jag hade någon som alltid hade med en lång-spö för att
kunna använda det mot slöa hästar. Kändes inte bra mot hästen eller sig själv!
Man kände sig bara sämre, att man själv inte kunde få igång hästen. Man fick bara
en chans. Misslyckas = spöt. Medan andra tycker att man ska få prova själv, iaf
10 gånger innan dom lägger sig i. Frågar hur lektionen gick i slutet och låter en
rida som om man ägde hästen. Försöker förklara utan att ta i en själv. Mina åsikter.
Pözzii

Kommentarer <3

Din fin Kommentar här tack <3:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0