Kanin galen

Nu har jag blivit kanin-galen eftersom jag insåg att jag värkligen älskar mina kaniner när Ture blev sjuk-för-en-dag och så är dom så fina! Så jag fortsätter att fundera på att skaffa nya kaniner (efter mina änglar som nu är sju...) och se till att dom blir hopp kaniner.
Men nu ska ni få veta lite om mina små söta kaniner:
Ture:



Namn:
Ture!

Färg: Han är brun -.-''

Ras: Dvärgvädur

Modell: Liten

Ålder: Han har fyllt sju i år.

Mat: Han får (han och Klara delar matskål) tillsammans med Klara 7 matskedar mat per dag.

Allmänt: Han är väldigt tam och hur fort man bara går förbi (detta gäller dock bara mig) så springer han fram och vill bli klappad. Men när det är främlingar där så tar det ett tag innan han vågar sig fram. Han är inte alls blyg (för mig dock) och bli gärna klappad. Tyvärr gillar han inte koppel men han älskar tunnlar och små saker han kan hoppa/gömma/krypa med. Skulle ha kunnat bli en bra hoppkanin ;D

Speciellt: Han är helt beroende av mat, men han är ändå jätte tunn! xD

Klara:





Namn: Klara (hon hette lika dant som mig när jag fick henne)

Färg: Hon är "skimmel" i hästspråk, men hon är grå, vit, brun och svart, allt och lite till xD

Ras: Dvärgvädur

Modell: Medium/stor

Ålder: Hon fyllde oxå sju i år.

Mat: Hon får oxå 7 msk

Allmänt: Hon är en blyg dam som kan bli ganska sur. Ingen vill hon ha kontakt med utom Ture. När det kommer en kanin (som hon inte känner) utanför staketet bryr hon sig inte ens. Helt oberörd är hon. Kommer man nära så sticker hon, men jag försöker få henne tammare.

Speciellt: Hon är jätte tjock, men man ser henne sällan äta xD (Tvärt emot Ture)

Deras bur:


och här är samma bild fast omgjort:

Våningar: Den har fyra våningar

Ute hage?: ja, en riktigt stor en.
Tex Bild:


Hoppas ni är nöjda nu ;D
Ikväll ska jag träna lite igen men nu ska vi nog komma ut lite :D
Pözzii

Kommentarer <3

Din fin Kommentar här tack <3:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0