Spader

Bild ifrån FB. Redigerade den bara. Fina Spader ;D
Spader
Kön: Valack

Färg: Svart

Ålder: 1993

Ras: Korsningsponny

Häst/Ponny: Ponny kat. B

Jag red Spader igår, som ni nog fattat. Vi red på volten och tränade lite grundövningar, framdels väningar i alla gångarter och vi fick alla jobba hårt med att få dom små ponnies att gå i form. Som tur var vi bara 4 pers och fick extra uppmärksamhet, alltså lärde vi oss mer. Men lilla Spader fattade ju inte att man skulle böja på nacken utan stretade bara emot. Jag fick även jobba extra med honom eftersom han hade varit lat med nybörjarna och inte ville galoppera med bakbenen. Så när alla andra värmde upp fick jag köra galopp i båda varven innan vi kunde börja. Sedan fick vi tar bort stigbyglarna och träna sits och framdelsväningar. Det var kul, har längtat i mer än en hel vecka till ridningen igen xD Men fick värsta träningsvärken (?) som jag inte brukar få. Jag red i en hel vecka, två gånger per dag + barbacka vissa gånger utan att få ont. RANDOM. Ska nog leda på hös-lovs-ridlägret-för-nybörjare då min lilla lilla syster kanske ska gå. SKA BLI KUL O.o Haha xD

Pözzii


Kommentarer <3
Postat av: Lisa - dressyrfokus

Vilken söt ponny! :)

2011-08-27 @ 17:32:00
URL: http://dressyrfokus.blogg.se/

Din fin Kommentar här tack <3:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0