Jag vill mycket, men mycket vill inget

Fjäddi leker med Knutte (två-åring på Gotland, underbar!)
Jag vill lära mig mer om hästar! Mer om Markarbete (longera osv) och
trav/körning. Jag vill lära mig mer om hästar, inte hur man rider dom.
Läsa deras kroppstecken och kunna förstå dom bättre. Sådant man inte
lär sig på en Ridskola. Sådant man kanske kan lära sig på ett ridläger,
men det jobbiga blir att jag måste åka på två ridläger då. För jag hittar
inget ridläger med båda. Och jag får inte åka på två samma sommar,
oh då måste jag vänta två år på att lära mig... Suck. Jag vill verkligen
lära mig! Känner att jag har lärt mig, inte allt, utan dom mesta grunder
och jag kan det mesta med hästar. På ridskolan är jag i grupp 5, bästa
ponny-gruppen. Så just nu ska vi kunna få alla hästar att gå i form. Vi
är nästan där, säger vår ridlärare. Så just nu är jag ute efter ett annat
sätt att jobba med hästar. Förstå och lära. Lära och förstå.
För övrigt, jag ska ta ner min soffa till källarn och sätta dit en får-skinns-
stol med passande pall :D
Pözzii

Kommentarer <3

Din fin Kommentar här tack <3:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0